Sunday, November 17, 2013

Hari Anugerah Kecemerlangan 2013

 13 November 2013 - Sekolah Kebangsaan Paya Bunga  telah mengadakan Majlis Anugerah Kecemerlangan 2013 pada hari rabu, 13 November yang lalu. Majlis ini bermula seawal pukul 8.30 pagi dengan sesi pendaftaran ibu bapa yang hadir untuk memeriahkan lagi majlis ini yang dilangsungkan di dewan sekolah.
         Tujuan majlis ini diadakan adalah untuk memberi penghargaan kepada murid-murid yang cemerlang dalam bidang akademik dan juga kokurikulum. Penganugerahan ini diharapkan dapat memberi motivasi kepada murid-murid supaya terus cemerlang.
         Majlis ini dimulakan dengan bacaan doa oleh Ustaz Ridzwan. Kemudian diteruskan dengan ucapan oleh Pengerusi PIBG serta ucapan Guru Besar Pn. Rohaya Ibrahim.Tepat pukul 10.00 pagi, upacara perasmian telah disempurnakan oleh Ketua Umno Bahagian Kuala Terengganu,YBhg. Datuk Hj. Mohd Sabri b.Alwi. Dalam ucapan tersebut, beliau menasihatkan ibu bapa supaya lebih prihatin terhadap pendidikan anak-anak.
         Majlis ini telah diserikan lagi dengan persembahan murid-murid. Antara persembahan yang menarik ialah persembahan tarian tradisional dan kaum di negara kita yang dipersembahkan oleh murid-murid tahap 1 dan tahap 2.Turut serta membuat persembahan iaitu semua murid tahun 6 yang akan meninggalkan sekolah ini nanti.Para tetamu terhibur dengan persembahan –persembahan yang dipersembahkan oleh murid-murid sekolah ini.
         Acara kemuncak ialah penyampaian hadiah kepada murid-murid yang cemerlang dalam akademik berdasarkan keputusan peperiksaan akhir tahun dan peperiksaan KAFA. Murid-murid yang cemerlang serta aktif dalam bidang kokurikulum turut diberikan anugerah.Bagi Anugerah Tokoh pula, Tokoh murid Lelaki telah disandang oleh Adik Muhammad Naim Najmi bin Hazre dan Tokoh Murid Perempuan oleh Adik Siti Nur Suhaila Binti Sariful Anuar.
         Majlis ini berlangsung dengan lancar dan meriah sekali. Para tetamu dihidangkan dengan juadah sejurus selesainya majlis itu. Diharapkan agar majlis seperti ini akan menjadi pendorong kepada murid-murid agar lebih cemerlang pada masa akan datang.













Anugerah Tokoh Murid 2013




No comments:

Post a Comment