Sunday, February 21, 2010

Projek Virtual Classroom





Sejarah Perlaksanaan Projek Virtual Classroom di SK Paya Bunga adalah cetusan idea Tuan Pengarah Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu- En Razali Bin Daud. Dalam proses menaraf SK Paya Bunga sebagai Sekolah ELIT Bandaraya Kuala Terengganu, Tuan Pengarah mencetuskan idea SK Paya Bunga melaksanakan kelas virtual bagi tahun 4, 5 dan 6.

Projek Virtual Classroom adalah merupakan satu elemen dalam Penarafan SK Paya Bunga sebagai Sekolah ELIT Bandaraya Kuala Terengganu. Objektif utama JPN Terengganu memperkenalkan Projek Kelas Maya di SK Paya Bunga adalah sebagai Pusat Nukleus Pengalamian Penggunaan ICT dalam Pengajaran dan Pembelajaran bagi sekolah-sekolah lain. Konsep ini telah diilhamkan oleh Tuan Pengarah PelajaranTerengganu - En Razali Bin Daud melalui lawatan pihak JPNT ke Korea dan Singapura.

TOP-IT sebagai pengeluar E-Book dan syarikat yang menghasilkan Inovasi baru dalam teknologi ICT telah menaja peralatan ICT seperti Smartboard Interaktif, E-Book, Projektor dan Notebook Guru bagi SK Paya Bunga. SK Paya Bunga berperanan sebagai perlaksana yang merancang mengikut acuan dan keperluaan murid di SK Paya Bunga. 







No comments:

Post a Comment